שיעורי קידום אתרים

“בחיים אני לא אשלם 4,000 כל חודש למקדם אתרים!”

המשפט הזה כנראה יצא לך מהפה לאחר שביררת באחת החברות , או פנית לאחד ממקדמי האתרים לגבי קידום אתר העסק שלך. 4,000 הינו מחיר סביר, ואפילו זול (תלוי בתחום ובהבטחות שפיזרו לך…)

קשה להסתכל על זה מעכשיו, וסביר להניח שיצא לך להתעצבן על מקדם האתרים שלך אחרי חודשיים שלא תראה שינוי משמעותי בקידום האתר שלך, אבל המשחק בקידום אתרים ובאינטרנט בכלל הוא להחזיר את
ה-ROI- להחזיר את ההשקעה שלך, ככל הנראה בסופו של דבר תרוויח מהעסק גם, אבל רק ברגע שהכסף יחזור לארנק, תהיה מוכן לשבת ולהיות סבלני לגבי תהליך קידום האתר שלך…

אם המחירים בארץ לקידום אתרים הוגנים? כן ולא.
כן, מהסיבה שישנה עבודה רבה באתר המצריכה ישיבה מרובה מול המחשב ושעות עבודה שקשה לספור על מנת לקדם את אתר האינטרנט שלך, לפחות בתחום תחרותי. כתיבת מאמרים, שליחת קישורים, רישומים שונים לאינדקסים, מחקרים ועוד, הינם עבודה היכולה להיערך זמן רב בתחום בו החברות המתחרות עובדות על תהליך קידום האתר שלהם.
לא, מהסיבה שאתה, או מישהו מהחברה שלך, חייב להיות שותף לתהליך הזה, ללמוד מהתליך, על מנת שתוכל להמשיך אותו לבד ולהיפרד ממקדם האתרים שלך, כבר אחרי חודשיים, כשאתה ככל הנראה עדיין לא במקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל.

“אין לי עדיין אתר…” – בניית אתר היום אינה תהליך ארוך ומייגע כמו בעבר, רוב האתרים של העסקים השונים כיום עובדים עפ”י תבניות מובנות אשר הלקוח עצמו יכל להקים ולתפעל בעצמו. ישנם מגוון רחב של תבניות שניתן לרכוש באינטרנט או אפילו להשתמש בחינם ברגע שתקנו אחסון ודומיין לאתר.
אמנם תצטרכו להתפשר מעט לעיצוב מקובע שלא ניתן לשנות ולעצב בדיוק כמו שתרצו, אך מבטיח לכם שתמצאו תבנית שתהיו מרוצים ממנה. תבניות שונות תוכלו למצוא באתרים המפורטים באתר.
אתרים בעלי אופציות לעיצובים שונים, ניתן לעשות באחת מערכות ניהול התוכן, כמו וורדפרס, בה האתר הזה מעוצב, אך דרוש ידע על מנת לתפעל אותה.

“מה זה דומיין ומה זה אחסון?” – דומיין הינה כתובת האינטרנט שתהיה לאתר שלך, לדוגמה: כתובת האינטרנט של האתר בו אתה נמצא הינה www.seoman.co.il .
אחסון הינה המקום בו הינך שומר את כל הפרטים עבור האתר שלך, ודרכו תוכל לנהל את האתר או האתרים הנוספים אשר תכניס אליו, אחד הדברים המשמעותיים לבעלי עסקים שהינך מקבל בעת רכישת אחסון הינו כתובות אימייל לעסק, לדוגמה: כתובת האימייל של האתר הזה הינה: Eliran@Seoman.co.il.
האם אוכל לעשות זאת לבד? חד משמעית, התשובה היא כן! מומלץ מאד לקנות את החבילת אחסון (הראשונה לפחות) בחברה ישראלית, על מנת להיעזר בתמיכה הטכנית.

“הבטיחו לי פרסום קבוע בGoogle Adwords!”

לא כדאי שתצעק את זה בקול רם, צר לי לאכזב אותך, אך עבדו עליך בעיניים.
חברות שונות מציעות את שירותיהן בגוגל אדוורדס ומפתות את הלקוח בכך שמציעות לו פרסום קבוע במהלך החודש ללא שום קשר בכמות הקליקים.

למעשה במקרה כזה, לוקחות החברות קידום אתרים, ביטויים זולים, בעלי נפח חיפוש קטן, ולמעשה בעת התשלום החודשי, כמעט ומבטיחות לעצמן החזר מלא, ובדר”כ עם עמלה גבוה.

המלצה: אל תתפתה, לאף חברת קידום אתרים אין קשרים עם גוגל, ובוא נסכים לרגע שהם לא יתנו לך פרסום על חשבונם.

“בקיצור, מה אתה מציע?” – שיעורי קידום אתרים

כפי שהסברתי מקודם, תהליך קידום אתרים דורש ידע אך עבודה שחורה רבה. אם אינך רוצה להצמד למקדם האתרים שלך לאורך כל השנים שהעסק יפעל, כדאי מאד שאתה, או עובד מהחברה שלך, יבינו את הנושא ויקבלו הוראות שונות והדרכה.

“מי יבנה לי את האתר בדיל הזה?” כל שעליך לעשות הוא לרכוש דומיין ואחסון במקום כלשהו, במידה והינך מעוניין להיות זה שבונה את האתר ולקבל הדרכה בנוגע לכל הפעולות לבניית האתר, מומלץ שתבנה זאת דרך התבניות של חברת “LiveCity”, מהסיבה שהן פשוטות ונוחות לשימוש, ואינך זקוק לידע קודם רחב מדי על מנת לתפעל אותם, במקרה זה אוכל לעבור איתך בשיחת סקייפ/גוגל+ על מנת להסביר את תהליך התפעול (שיחה שתיערך בין שעה לשעתיים).

במידה ותרצה לבנות את האתר שלך באחת מתוכנות ניהול התוכן השונות המאפשרות שינויים ועיצובים שונים, אוכל אני לבנות לך את האתר, אך במקרה זה יש לקחת בחשבון כי בעת השינויים השונים.
אוכל להסביר לך את אופן השימוש בתוכנת ניהול תוכן זו, בשיחת וידאו בגוגל+ (3 מפגשים של כ-שעה וחצי).

במידה ותרצה עיצוב מיוחד המותאם באופן אישי או פורטל שונה עם הגדרות טכניות שונות, תיאלץ ליצור קשר עם מתכנת, אך המחיר יעלה לך בהתאם לעבודה.

——————————————————————————————————————————–

 

שיעורי קידום אתרים – המדריך המלא

לפני שמתחילים…

SEOMAN
seoman – קידום אתרים

מהם התנאים להדרכה? 
– ידע/רקע בתפעול מחשבים ואינטרנט.
– יכולת כתיבה (סיפורים/מאמרים – ברמה הפשוטה ביותר).
– ידע בWord ו-Excel.
– זמן להשקיע בתהליך קידום האתר שלך, בזמן ההדרכה ובעתיד.

מה עליך להכין?לאחר שתרכוש את הדומיין והאחסון ותעשה את החיבור ביניהם- לאחר שיחת הכרות, בה תקבל פרטים על איזה חשבון לפתוח והמקום הזול ביותר.
תצטרך חשבון Gmail, וחשבון Google Plus, בהן נערוך את השיחות, וכלים אלו יתרמו בהמשך להליך הקידום.
כשבוע לפחות, לפני מועד הפגישה, תצטרך לשלוח לי רשימה למייל, ובה:
– שם העסק.
– התחום בעסק.
– האיזור/ים בהם העסק שלך פועל.
– ציפיות ממכירת האינטרנט של העסק (בעתיד).
– מתחרים רציניים
– מתחרים באיזור.
– חמישה שמות משתמשים וסיסמא לכל אחת מהן. (מומלץ אותה הסיסמא לכולם)
– מילות מפתח/משפטים החשובים לכם שיופיעו באתר האינטרנט שלכם.
– במידה והינך מעוניין באפשרות שהגולשים ירכשו דרך האתר, עליך לפתוח חשבון ב-Paypal.
– כתובת מייל, אליה יגיעו הפניות לקוחות מהאינטרנט.

מפגש ראשון –

במפגש הראשון, שיערך ב-Google+ יערך כ- שעתיים וחצי:
– אציג בפניך את המתחרים באינטרנט המהווים מכשול.
– אציג בפניך את מחקר מילות המפתח.
– אציג בפניך את ההיררכיה וסידור הכותרות.
– אציג בפניך מודל דוגמה לאיך שיראה האתר.
– פתיחת מייל לעסק שלך.
– הסכמה לגבי ההירככיה והעיצוב של האתר.
– החלטה לגבי ממשק הניהול של האתר.

מפגש שני –

המפגש השני יערך לאחר שהאתר יבנה, במידה והאתר יבנה ב-Livecity, המפגש יערך לאחר שבוע, ותעבור הדרכה לגבי האפשרויות השונות בממשק הניהול והאופן בו הינך משנה/מוסיף או מוריד תכנים.

במידה ונבחר כי בניית האתר תעשה בתוכנת וורדפרס, המשפגש השני יהיה כעבור שבועיים (תלוי בהחלטת העיצוב של האתר), על ממשק זה תוכל לקבל הדרכת עבודה, אך מומלץ פשוט להעביר תכנים אלי על מנת לשנות דברים שונים באתר.

– אפשרות לעיצוב לוגו לחברה במידה ואין.
– הסבר על מבנה הקישורים שבאתר.
– הסבר על התיוגים השונים שנעשו באתר.
– הסבר על הכותרות השונות שבאתר.
– הרשמה והסבר על Google Places.
– הכנת מפת אתר XML.

מפגש שלישי –

– סגירת פרטים אחרונים על האתר.
– הרשמה לאינדקסים: תקבל קישורים לאינדקסים שונים, אליהם תצטרך להירשם.
– הדרכה לגבי כתיבת מאמרים ואופן הכתיבה.
– קבלת מיילים שונים והרשמה לאתרי מאמרים.
– פתיחת בלוגים.
– הדרכה לגבי הטוקבקים השונים שיובילו אל האתר.
– אפשרות להקמת אתר לווין.

מפגש רביעי –

– פתיחת דף עסקי בפייסבוק.
– הדרכה בשימוש הדף העסקי והכנסת הפרטים השונים שבו.
– אפשרות לפתיחת משתמש אינסטגרם לעסק.
– קידום האתר שלנו ב-Google+ ויצירת תמונה לעסק שלנו במנוע החיפוש.
– סיכום טוקבקים, בלוגים, אינדקסים וסידור ב-Excel.
– פתיחת משתמש ב- Google Analytics.

מפגש חמישי –

– הדרכה על מערכת Google Analytics.
– הדרכה על מערכת Google AdWords.
– אפשרות לפרסום ב- Google AdWords.
– שיפור האתר באמצעות תכנים, תמונות וכדומה…

מפגש שישי –

– הוספת אפשרות קניה מהאתר.
– הוספת פרטי יצירת קשר לאתר.
– הסבר על Google AdMob.
– הסבר על Google Adsense.
– תכנון מערך קידום לחודשים הקרובים.

בסוף המפגשים, אתר העסק שלכם יהיה מוכן, עפ”י בחירתכם ותלמדו את הכלים השונים להמשך קידום אתר האינטרנט מבלי להיות תלויים במקדם אתרים, ומבלי לחתום על חוזים ארוכי תווך.
בנוסף, באמצעות רישום לכלים השונים ולימוד השימוש בהם, תוכלו להמשיך ולקדם את אתר העסק שלכם.
מחיר : תלוי בתחום ובתחרות – צור קשר.

Recent Posts