קידום אתרים

למרות שבתחילה המונח לא נשמע רלוונטי לאינטרנט, הרי שההפך הוא הנכון. דף נחיתה הוא עמוד היעד שאליו מגיע הגולש (עליו הוא "נוחת", בין אם הוא מגיע מתוצאות חיפוש, בין אם זה מקישור ממומן ובין אם זה בכל דרך אחרת). כל אחד מדפיו של אתר אינטרנט נחשב כדף נחיתה, ובמיוחד נכון הדבר אם אנו עוסקים במסעות פרסום ממומנים.

דפי נחיתה

דפי נחיתה כחלק מאתר אינטרנט
כל דף או עמוד באתר משמשים כמקום "נחיתה" אפשרי לגולש. לכן כדאי לתכנן מראש מהי מטרת האתר, וחשוב מכך – איזו פעולה הגולש אמור לבצע בדף הנחיתה (אם בכלל הוא אמור לבצע פעולה כלשהי). האם האתר מיועד אך ורק להציג את העסק ואת השירותים? האם אנו מעוניינים שהגולש יבצע רכישה מקוונת (אתר מסחר)? או שברצוננו שהוא ימלא טופס או יבצע פעולה אחרת?

נניח שיש לנו אתר עסקי תדמיתי בלבד, המשמש להצגת המידע הרלוונטי אודות העסק. כל דף נחיתה ישמש למטרה אחרת – עמוד הבית, עמוד פרופיל, עמוד שירותים או מוצרים, עמוד צור קשר וכן הלאה. במקרה כזה, האתר התדמיתי אמור לשמש אך ורק כמעין כרטיס ביקור אינטרנטי. הגולש לא אמור לבצע פעולה כלשהי באתר, ודפי הנחיתה יכילו טקסטים תדמיתיים או אינפורמטיביים ועיצוב כלשהו התואם לעיצוב עסקי כזה או אחר.

אם, לעומת זאת, מדובר באתר מסחר שמטרתו לייצר רווחים, דפי הנחיתה יהיו מעוצבים בצורה אחרת. במקרה זה אין להעמיס יותר מדי טקסטים בדף, כי גולש שחיפש מוצר מסוים רוצה בדרך כלל לרכוש אותו. כמובן שאין זה אומר שאסור לשלב את המפרט ואת תיאור המוצר בדף, אלא שיש לעשות זאת בצורה חכמה שלא תפריע לתהליך הרכישה. אם הגולש רוצה מידע נוסף אודות המוצר, יש לספק לו קישור שיוביל אותו לשם; אבל כל עוד הוא ממוקד ברכישה, דף הנחיתה של המוצר צריך להיות מעוצב בצורה נקייה ולא עמוסה – כולל תמונה בולטת של המוצר, המחיר וכפתורים נלווים (כגון "הוסף לסל הקניות", "מידע נוסף" ועוד).

דפי נחיתה כחלק מקישורים ממומנים
דף נחיתה שמעוצב בדרך מסוימת, משדר לגולש אווירה מסוימת ומכוון אותו אל עבר המטרה. אם אנו רוצים שהגולש ימלא שם וכתובת דואר אלקטרוני, עלינו לעצב את דף הנחיתה כך שיכוון את העין (ובעקבותיה את היד עם העכבר) אל עבר הטופס. עלינו להשתמש בכותרת בולטת וגדולה, המתמקדת בגולש/לקוח, ותחתיה כותרת משנה שמרחיבה בנושא. בלעדי כותרות שיווקיות משכנעות, אנו מצמצמים לאפס את הסיכויים שהגולש יבצע בדף הנחיתה את הפעולה בה אנו מעוניינים (פשוט כיוון שהוא לא יידע מה לעשות).

אם פרסמנו בקישור הממומן שאנו מציעים את הסוד לכתיבה שיווקית שתגדיל רווחים, דף הנחיתה אמור להיות השלב הבא אחרי ההבטחה הזו. במקרה כזה נציע, למשל, ספר אלקטרוני עם 10 הסודות לכתיבה שכנועית ויעילה. כל מה שצריך לעשות הגולש כדי לקבל את ההטבה, הוא למלא את שמו ואת כתובת הדואר האלקטרוני שלו. והנה גרמנו לו לבצע את הפעולה שבה רצינו.

שיווק באינטרנט באמצעות דפי נחיתה
אין ספק שכדי לשווק מוצר או שירות באינטרנט (אפשר לקרוא עוד על שיווק באינטרנט), צריך להכיר מספר תחומים:
גם כתיבה שיווקית-שכנועית שתניע את הגולש לפעולה, וגם עיצוב גרפי נכון שימשוך את העין ואת היד / העכבר לכיוון הנכון בדף עצמו. כל אלו נכללים תחת התחום שנקרא "חוויית משתמש", או UX – User Experience.

אם נדע לספק לגולש את דף הנחיתה הנכון, הוא יהפוך בקלות מגולש לרוכש.