קידום אתרים

Internet Marketing Consultantעד לפני מספר שנים, קידום אתר היה בעיקרו עניין טכני – עושים מחקר מילים, מבצעים אופטימיזציה באתר ומוציאים קישורים. מי שהיה עושה קישורים בצורה הטובה ביותר, לרוב היה המנצח.

מאז זרמו הרבה מים בתעלות הפנדה וחוויית המשתמש, ותחום ה-SEO התפתח והשתדרג לבלי הכר. מי שחושב שהוא יצליח לעשות SEO טוב, בלי להתחשב בפקטורים שיווקיים וברצון הגולשים – יגלה עד מהרה את הקושי הטמון בכך.

יועץ שיווק באינטרנט

קידום אתרים הפך להיות תחום מולטי-דיסציפלינרי – לא רק קישורים ואופטימיזציה, אלא גם הבנה של צורכי השוק והגולשים, של חוויית המשתמש באתר (UX) ושל מתן פתרון אמתי לעסק שנמצא מאחורי הקלעים. בדיוק לשם כך צריך יועץ שיווק אינטרנטי, הבקיא לא רק במתרחש בעולם האינטרנט, אלא יודע לתכנן אסטרטגיה שיווקית מקיפה – מהתקציב ועד לחזון השיווקי.

איש שיווק באינטרנט מסוגל לראות את התמונה הכוללת, לתכנן אסטרטגיה ומהלכים שונים, ולתת מענה לצרכים המשתנים של העסק והאתר. שיווק לא מתחיל ונגמר באינטרנט; מי שיודע לעבוד בצורה חכמה בעולם שיווק האופליין, יידע לפעול נכונה גם בעולם השיווק המקוון.

יועץ שיווק באינטרנט יכול לסייע לאתר ולעסק במספר דרכים:
פתרון מיתוגי כולל – המיתוג של העסק הוא חלק חשוב באסטרטגיה השיווקית שלו, ולמעשה החלק שממנו נובעות כמעט כל הפעולות השיווקיות האחרות. יועץ השיווק צריך להכיר את העסק, את הנישה שבה הוא עוסק, את קהלי היעד ואת המוצרים או השירותים שהעסק מציע. רק אז ניתן לתכנן את תקציב השיווק והפרסום, ולהחליט מה להפנות לאן. כמו כן, יועץ השיווק צריך לבדל את העסק משאר המתחרים ולאתר את יתרונותיו התחרותיים; לגבש שפה שיווקית אחידה ועוד.

פתרון שיווקי נקודתי – בהנחה שמדובר בעסק שכבר יש לו תקציב שיווק מוגדר, ושיודע לאן הוא רוצה להפנות את משאביו, יועץ שיווק באינטרנט יכול לספק את הפתרונות המתאימים. קודם כל נתחיל בעובדה שכל עסק חייב להקים אתר אינטרנט; על כך אין ויכוח. אבל מעבר לכך, יש עוד אפשרויות בהן ניתן להשתמש – מפעילות במדיה החברתית ועד קידום אורגני או ממומן, יצירת תוכן שיווקי באפיקים שונים, שיווק ויראלי ועוד.

התאמת העסק והאתר לצרכן – אנו נמצאים כעת בעידן שבו הכול הופך להיות מקומי ומיידי. אנשים מטיילים ברחוב, ואחרי שתוקף אותם הרעב הם שואלים את Siri איפה יש פיצריה בסביבה שלהם. לשם כך צריך להתאים את אתר העסק גם לעידן המובייל, ולדעת לעצב אותו בצורה מתוקתקת – מינימום סיבוכים במקסימום תוצאות (הזמנה אונליין או הגעה ישירה לבית העסק).

ניהול מוניטין ושירות לקוחות – בנק לאומי הרים לא מזמן קמפיין בפייסבוק עבור תרומה לעמותות, ועורר את זעמם של הגולשים. דוגמה אחרת היא הניסיון הכושל של מקדונלדס להעצים את המותג באמצעות קמפיין ויראלי בטוויטר. יועץ שיווק אינטרנטי, הבקיא בנושאים הללו, אולי היה חוסך להן את עוגמת הנפש.

חשוב לזכור שכיום אנו נמצאים בעידן שבו גובר והולך הניכור למותגים גדולים ורבי-עוצמה, ובאה שעתם של העסקים הקטנים והבינוניים, אלו שנמצאים ליד הבית. גם בעסקים הגדולים וגם באלו הקטנים והבינוניים, צריך לדעת להתנהל ואילו קמפיינים עלולים לחולל נזק תדמיתי. בסופו של דבר הכול מתחיל ונגמר בשירות ללקוח – אם השירות טוב, תגובות הגולשים לקמפיינים השיווקיים יהיו בהתאם.

יועץ שיווק באינטרנט צריך להכיר את העסק ואת האינטרנט מלפני ומלפנים, לצד מגוון רחב של שיטות שיווק. רק אז ניתן לתכנן אסטרטגיית פעולה מתאימה, המפזרת את תקציב השיווק באפיקים המתאימים, יוצרת את המיתוג והבידול הנכונים לעסק, ובסופו של דבר מעצימה את נוכחות העסק (גם באינטרנט וגם בעולם האמתי). תוכלו לקרוא גם על יועץ קידום אתרים.