קידום אתרים

מיתוג באינטרנט משמעו הפיכת מוצר, עסק או חברה לשם-דבר ולמובילים ברשת. מיתוג משמעו הפיכת שם המוצר או החברה לכוח בפני עצמו; כוח שאין לזלזל בו. מכיוון שכיום הרבה כסף מושקע בדרכים שונות של שיווק באינטרנט באופן כללי, מיתוג באינטרנט הוא דרך מצוינת לייצר לעצמכם מוניטין.

בעולם העסקי, שבו התחרות גוברת מיום ליום, מיתוג נכון ימצא את הדרך הטובה ביותר להבליט דווקא אתכם מעל כולם. מיתוג באינטרנט, כמו כל מיתוג קונבנציונלי אחר, ישתמש בתועלת הייחודית שאתם יכולים לספק ללקוחותיכם. כמו כן, ניתן לבצע מיתוג אינטרנטי קיצוני יותר, דוגמת הפצת קמפיינים ויראליים שמטרתם "לנער" את הגולש בדרכים שונות (זעזוע, תדהמה, הומור ועוד).

כיצד לבצע מיתוג אינטרנטי?

על מנת לבצע מיתוג מוצלח באינטרנט, כדאי ורצוי להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו: חומר פרסומי ושיווקי קיים, אתר אינטרנט, פרסום במנועי חיפוש, קידום אתרים, שימוש ברשתות חברתיות ועוד. מיתוג באינטרנט דורש ידע והבנה בכלים רבים, ולכן זהו תחום מולטי-דיסציפלינרי מרתק.

מיתוג מוצלח באינטרנט חייב להיות חלק מאסטרטגיית שיווק כוללת. אנשי השיווק שלכם חייבים לדעת איפה "להתקיף", באיזו תדירות והכי חשוב – באיזו צורה. דוגמה טובה למיתוג מוצלח היא המילה "קרוקס"; עצם הגייתה מייד מעלה בדמיוננו את אותן נעליים מוכרות בכל העולם. זה כוחו של מיתוג.

מיתוג אישי באינטרנט


רשת האינטרנט לא שוכחת דבר. אנשים ועסקים רבים מגלים שחיפוש שמם בגוגל מוביל לתוצאות לא חיוביות, דבר שעלול להעמיד אותם בפני בעיה רצינית. פסקי דין רבים מופיעים באתרים, כשהם נושאים שמות פרטיים, ולעתים אף כתובות וטלפונים.

כל אזכור שלילי הנוקב בשמם של אדם או חברה, יישאר בתוצאות החיפוש, ויפגע במוניטין האישי או במיתוג העסקי. אזכורים שליליים עלולים להרוס לאנשים את מקור פרנסתם ולהכתים את שמם, אף אם בפועל הדברים המוצגים הם שקריים, או שכבר נפתרו בדרך אחרת. ניתן גם לנסות ולטפל בבעיה דרך יחסי ציבור באינטרנט.

תחום חדש שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא מיתוג אישי באינטרנט (או ניהול מוניטין). אנשי שיווק מקוון, מומחים לקידום אתרים ושאר יועצים, יכולים לחולל מהפך במיתוג האינטרנטי שלכם – בין שמדובר באנשים פרטיים, ובין שמדובר בעסקים ובחברות.

ניתן לפנות לבעלי האתרים הבעייתיים, ולבקש למחוק את האזכורים הפוגעים. אך אם הם מסרבים, לא ניתן יהיה למחוק את האזכורים הללו מתוצאות החיפוש. מה שכן ניתן לעשות הוא "לדחוף אחורה" את תוצאות החיפוש הבעייתיות. במקום שהן יופיעו בדף הראשון בגוגל, הן יידחפו הרחק לדף השלישי, הרביעי וכך הלאה.