קידום אתרים

מאז כניסתה של חברת גוגל לעסקי החיפוש, התהפך על פיו גם עולם הפרסום והשיווק באינטרנט. מייסדי גוגל הבינו כבר מההתחלה, שברגע שמישהו מחפש משהו – אפשר להציג לו פרסומות על סמך החיפוש (ולא רק תוצאות חיפוש אורגניות, כפי שאומרים בעולם קידום האתרים). לשם כך יצרה גוגל את מערכת הפרסום האינטרנטי המתקדמת ביותר עד כה – מערכת AdWords, שפירושה המילולי הוא "מודעות מילים".

פרסום באדוורדס

מערכת AdWords כל-כך פשוטה להבנה ולהפעלה, עד שלא צריך שום דבר מעבר לדף נחיתה או אתר אינטרנט, כרטיס אשראי (או אישור הוראת קבע על-ידי גוגל) ועשר דקות של זמן פנוי. ראשית נרשמים לאתר AdWords ופותחים חשבון. מנסחים כמה מודעות שיווקיות שרוצים, ומצרפים להן מילות מפתח.

כל גולש שיחפש את מילות המפתח שבחרתם, יקבל את המודעה השיווקית שניסחתם. אם היא תיראה לו מושכת והוא יתעניין במוצר או בשירות שלכם – הוא יקליק עליה ויגיע לדף הנחיתה או לאתר האינטרנט שלכם. יותר פשוט מזה לא יכול להיות, ואתם זוכים להגדיל את חוג הלקוחות.

שיטות התשלום של AdWords


מה שהופך את מודעות אדוורדס לכל-כך יעילות, היא העובדה שבדרך כלל התשלום נעשה לפי קליק (PPC). מפרסם המודעות משלם לגוגל רק כאשר הגולשים מקליקים על המודעות שלו, ומגיעים לדף הנחיתה.

בנוסף לשיטת PPC, מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לשלם גם לפי מספר חשיפות / הופעות (CPM). אם אתם יודעים מראש שאתם מעוניינים יותר במיתוג מאשר בקבלת לידים ו/או ביצוע מכירות מקוונות, תוכלו לפרסם את המודעות שלכם באתרי תוכן ומדיה – ולשלם רק לפי מספר ההופעות והחשיפות שהן מקבלות (ולא לפי קליקים של גולשים).

כיצד תדעו כמה תשלמו על כל קליק או חשיפה?


הדבר תלוי במילות המפתח שבחרתם עבור המודעות שלכם. מידת התחרות בתחום שבו אתם עוסקים, קובעת את עלותו של כל קליק. יש מילים שעולות בקושי שקל אחד לקליק, לעומת מילים אחרות שעולות גם 10 שקלים לקליק, ואף יותר. אפשר לראות מראש את העלויות בכלי מילות המפתח של גוגל. כמו כן ישנו גם את הפרמטר של איכות המודעה וציון האיכות שלה, ככל שהמודעה תהיה איכותית יותר, המחיר ביחס למיקום יהיה זול יותר.

סוגי מודעות ב- AdWords


מערכת גוגל אדוורדס מציעה כמה סוגים של מודעות פרסום, בהתאם לצרכים שלכם:

מודעות טקסט – אלו הן המודעות הנפוצות והפשוטות ביותר באדוורדס. הן יכולות להכיל אך ורק מלל, המסודר בשלושה חלקים עיקריים: כותרת (בצבע כחול), גוף המודעה (בצבע שחור) והקישור לתצוגה (בצבע ירוק), שתפקידו להראות לגולש לאיזה דף הוא עתיד להגיע.

מודעות טקסט יכולות להופיע בכל רחבי האינטרנט: מתוצאות החיפוש של גוגל (מה שנקרא רשת החיפוש) ועד לאתרי תוכן הנמצאים ברשת המדיה (כגון YouTube, ג'ימייל ועוד עשרות אלפי שותפי תוכן אחרים).

מודעות תמונה – מודעות אלו יכולות להכיל טקסט ותמונה ביחד, ומגיעות בפורמטים מעוצבים עשירים יותר בהשוואה למודעות הטקסט הפשוטות. מודעות תמונה יכולות להופיע אך ורק ברשת המדיה, ולא בתוצאות החיפוש של גוגל.

מודעות וידיאו / אנימציה – מודעות אלו כוללות סרטוני וידיאו, פלאש או סוגי אנימציה אחרים (בהתאם לתקנון גוגל). גם מודעות אלו יכולות להופיע אך ורק באתרי תוכן ומדיה, שאחד מהם הוא אתר יוטיוב. אומנם ליוטיוב יש מערכת פרסום נפרדת משלו, אך ניתן לפרסם בו גם דרך AdWords.

כסף קל עם מערכת AdWords


גוגל אדוורדס מאפשרת לכל מי שיש לו דף אינטרנט או אתר, להציב את המודעות שלה ולקבל אחוז מסוים מהרווחים. בכך שאתם מציבים את המודעות אצלכם באתר, אתם הופכים למעשה לשותפים לרווח של גוגל. מערכת זו נקראת AdSense.

כל אחד יכול לעבוד עם AdWords במהירות ובקלות, עם זאת על מנת להפיק קמפיין שיווקי יעיל ומכניס, יש לעשות את העבודה בצורה עמוקה יותר ומקצועית. שיווק באינטרנט על כל שיטותיו הרבות – דורש הבנה והתעמקות בכל קמפיין וקמפיין, ניתוחים, שיפורים ועוד.