קידום אתרים

כוחו של פרסום טוב טמון, בין היתר, בהפצתו במספר מקורות. האינטרנט נמצא כבר במקום הראשון בהרבה מדינות בעוגת הפרסום ועבר מדיות כמו הטלוויזיה, העיתונות ושלטי החוצות ; האינטרנט הואעדיין המדיום הפרסומי שצומח במהירות הגדולה ביותר נכון להיום.

פרסום באינטרנט

Internet Advertising מדוע כדאי לפרסם באינטרנט?

יש לכך שלוש סיבות טובות:

הפצה מיידית בקרב מיליוני גולשים.
מעקב מדויק אחרי המרות וביצועים.
פלטפורמה חינמית (ברוב המקרים).

 

כיצד מתחילים לפרסם אונליין?


עושים שיעורי בית: במה אתם נבדלים מהמתחרים שלכם? האם אתם מציעים את השירות הכי מהיר? או אולי מדובר במוצר חדשני? כמו שאומרים הקופירייטרים, "אל תמציאו – תמצאו". אתרו באמת ובתמים את הדברים שמבדלים אתכם מכל היתר, בנישה בה אתם עוסקים.

אחרי שהגדרתם את הבידול ואת קהלי-היעד, פצלו את תקציב השיווק שלכם לכמה אפיקים אינטרנטיים. הנה סקירה קצרה וממצה של האפשרויות העיקריות:

אתר אינטרנט – אולי זה נשמע מובן מאליו, אבל זה לא. אתר אינטרנט הוא נכס נדל"ני שאסור לוותר עליו, אבל לעסקי SMB רבים כלל אין אתר.
נכון שהיום אפשר לפרסם גם בלי אתר עצמאי, או להקים אתר/בלוג חינמי על סאב-דומיין. עסק שלא יכול להרשות לעצמו להשקיע כמה עשרות או מאות שקלים בחודש על אתר… והבנתם כיצד זה נראה. אגב – הנושא הזה כולל גם את התאמת האתר למכשירים ניידים, שמהם מתבצעת הרבה מהגלישה באינטרנט.

קידום אורגני (SEO) – מיועד לעסקים עם אתרים, ורצוי לכאלה שמאחוריהם כבר יש מותג חזק ומוניטין ידוע (אונליין ואופליין). יותר קל לקדם אתר שבבסיסו יש עסק קיים ומוּכָּר לקהל, מאשר אתר של עסק אנונימי שצריך לייצר לו נוכחות מקוונת מאפס.
קידום אתר הוא השקעה לטווח הארוך, אבל בסופו של דבר זה משתלם. התוצאות מגיעות רק כאשר הגולשים מבצעים חיפוש, ולא נדחפים כמו פרסומת פופ-אפ בדיוק באמצע משהו לא-רלוונטי אחר.

שיווק ופרסום במדיה חברתית– להרים דף מותג (בחינם) בפייסבוק, וגם להשתמש במערכת הפרסום של האתר (בתשלום). עלויות הקליקים בפייסבוק נמוכות בהשוואה לאדוורדס, אם כי היעילות של המודעות הפייסבוקיות יורדת לאפס תוך כשבועיים. לכן התמקדו בפילוחים הדמוגרפיים ודאגו לחדש את מלאי המודעות כל שבועיים, לערך.ניתן לפרסם גם בטוויטר, בלינקדאין ובגוגל פלוס (בעיקר בפורמט של דפי מותג), אבל בישראל הם לא כל-כך הצליחו לעלות על הסוס. השאירו אותם לסוף, והשתמשו בהם רק אם פייסבוק לא יביא לכם תוצאות בנישה החברתית. ראוי לזכור שאנשים שנמצאים בפייסבוק לא רוצים לרכוש משהו; הם רוצים ליהנות, ובהתאם לכך נגזרת יעילותו (הנמוכה) של הפרסום בפייסבוק.
פרסום ממומן (SEM) – נכון להיום גוגל שולטת בתחום הזה, אם כי בהחלט אפשר להשתמש גם במערכות הפרסום של בינג ושל יאהו. קלות התפעול הבלתי-תיאמן של אדוורדס, הפכה אותו לשם דבר בקרב בעלי עסקים – קטנים כגדולים. נרשמים, בוחרים מילים ומנסחים מודעה או שתיים – ותוך 5 דקות אתם באוויר, מוכנים לקבלת הלקוחות. אכן יעיל להפליא, בייחוד מכיוון שהקישורים הממומנים מופיעים רק כאשר מחפשים אותם (ברשת החיפוש של גוגל, אם לדייק).
ראוי לזכור שהמחירים באדוורדס נמצאים במגמת עלייה כל העת, גם אם מתונה. אומנם כל אחד יכול להרים קמפיין ממומן, אבל לא כל אחד יכול לדעת כיצד לשפר את הביצועים, כיצד להוריד עלויות של בידים, האם למקד לרשת החיפוש בלבד או גם לרשת התוכן, וכיצד לגרום לגולשים שכבר נכנסו לדף הנחיתה – להפוך ללקוחות.

מעבר לכך, גוגל מעדיפה את המפרסמים שמשקיעים הרבה כסף בכל ביד ובתקציב היומי. אתם תפרסמו ב-100 שקל ליום, אבל מתחרה אנונימי ישים 300 ליום – ויעקוף אתכם בסיבוב. הרלוונטיות של המילים, המודעות ודף הנחיתה אכן חשובה באדוורדס, אבל מה לעשות – הכסף חשוב יותר. אם אתם משקיעים באדוורדס, כדאי לשכור את שירותיו של מומחה שיידע להביא לכם לידים במחירי רצפה (והיום זה כבר לא פשוט כמו פעם).

דיוור אלקטרוני (Newsletter) – הצלחתם לגרום לגולשים להשאיר שם ואימייל? מצוין. כל מה שאתם צריכים הוא מערכת לניהול רשימות תפוצה, שדרכה אתם יכולים להפיץ מידע למאות ולאלפי כתובות המייל של הגולשים. מי שיודע לעבוד עם מערכות שכאלה – כולל מעקב המרות, אופטימיזציה וכו' – יכול להפיק מהן זהב טהור במונחים של הכנסות. בשיטה הזו יש חשיבות עליונה לכתיבה שכנועית, וליצירת עלון אלקטרוני שיביא כמה שיותר המרות.
פרסום מבוסס-פעולה (PPA, PPL, PPS) – נכון, זה לא מעט כאב-ראש: צריך להרים דף נחיתה מדויק, לשתול קודים ומערכות סטטיסטיקה וכו' וכו'. כבר עדיף פרסום בגוגל, הייתם אומרים; וצודקים רק חלקית. פרסום באדוורדס אכן מייצר קליקים ולידים, אבל אי אפשר לסמוך רק עליו שיביא לנו את ההכנסות הדרושות לנו. פרסום מבוסס-פעולה מאפשר לכם להביא עוד לקוחות לעסק. שורה תחתונה – בהחלט לא חובה; שיקול שלכם.
שיווק ופרסום בווידיאו – נישה פרסומית מעולה. אם תמונה שווה אלף מילים, דמיינו כמה שווה סרטון וידיאו.