קידום אתרים

PPC – פרסום בקליק


לכל מפרסם ומשווק ניצבת אותה שאלה בראש:
כיצד אוכל להגיע בדיוק לקהל היעד שמחפש את מה שיש לי לתת?

בעידן השיווק באינטרנט ומנועי החיפוש, נמצאה תשובה לשאלה הזו בדמות מודעות תלויות-טקסט. הראשונה שהתחילה במסורת ה- PPC הייתה חברת יאהו, אבל כיום גוגל היא זו ששולטת בתחום. ובעצם, גוגל היא שהפכה את הפרסום הממומן (SEM) למה שהוא כיום.

קידום ממומן

מודעות טקסט, תמונה, וידיאו ואנימציה מופיעות בכל פינה באינטרנט – מתוצאות חיפוש ועד אתרי תוכן. רמת החשיפה שלהן גבוהה, יחסית, ורק מי שמעוניין במוצר / שירות שהן מציעות – מקליק עליהן.

Pay Per Click משמעו "תשלום עבור קליק". דהיינו, ניתן לפרסם כמה מודעות שרוצים – אבל המפרסם ישלם רק אם הגולש הקליק עליהן. וכיצד ידע המפרסם שהגולש אכן יגיע דווקא למודעות שלו? טוב ששאלתם.

שלושה חוקים ל- PPC יעיל


כדי ליצור מודעת PPC יעילה, חשוב להתמקד בשלושה אלמנטים עיקריים (רלוונטי רק במודעות טקסט):

טקסט שיווקי ואטרקטיבי, שישכנע את הגולש להקליק על המודעה. הטקסט צריך גם משכנע אבל גם אמתי. מה זה אומר? למשל: המודעה לא יכולה להציע נעלי גברים, ולהוביל את הגולש לדף נחיתה העוסק בתוכים.
מילות מפתח יעילות, הקשורות למוצר או לשירות שאנו מציעים. כדי להגיע בדיוק לקהל היעד הרצוי לנו, אנו חייבים לבחור במילים המדויקות ביותר. למשל: אם אנו מוכרים רק נעלי גברים, מילות המפתח לא יוכלו להיות נעלי נשים. זה יוריד מאיכות המודעה ויגרום לה לא להופיע.
דף נחיתה רלוונטי, שיניע את הגולש לבצע פעולה כלשהי – למלא טופס, להוריד עלון מידע, להירשם לאתר שלנו ואף לבצע רכישה מקוונת. דף הנחיתה שאליו מגיעים הגולשים, חייב לכלול את מה שהציעה מודעת הטקסט מלכתחילה; אחרת הגולש יתאכזב או יכעס, ולא יהפוך ללקוח שלנו. בנוסף, דף נחיתה לא רלוונטי יוריד גם הוא מאיכות המודעה, וימנע ממנה להופיע (לטובת מודעות אחרות שמתחרות בה).
זה המקום להוסיף שישנן מודעת PPC הנמכרות לפי מחיר לחיצה מראש, למשל 1000 לחיצות תמורת סכום כסף סגור מראש, כמו כן ישנן מודעות כמו במערכת AdWords של גוגל, שם כל אחד מכניס מחיר מקסימאלי ללחיצה, ממש כמו מכרז.
איפה ניתן לשלב מודעות PPC?

מודעות פרסום מסוג PPC יכולות להופיע בכל מקום (בניגוד למודעות תמונה, וידיאו ואנימציה). למעשה, ההבדל העיקרי בין מודעות תשלום לפי קליק ובין מודעות אחרות – הוא שאלו הראשונות יכולות להופיע לצד תוצאות החיפוש (ואלו האחרונות רק באתרי תוכן ומדיה).

כיצד עובד קידום ממומן?


על מנת שמודעת PPC תופיע בתוצאות החיפוש, היא צריכה להתחרות עם מודעות אחרות באותו תחום (מעין מכרז אוטומטי המנוהל על ידי האלגוריתם של מנוע החיפוש). לכן חשובים שלושת האלמנטים שצוינו קודם יחד עם מחיר ללחיצה אשר המפרסם נותן. מודעה שלא תהיה רלוונטית לתחום נעלי גברים, תידחק החוצה במהרה. מודעות תלויות-טקסט במנועי חיפוש הן היעילות ביותר לפרסום ולשיווק, כיוון שהן מופיעות בדיוק כאשר הגולש מחפש את מה שהן מציעות.

באתרי תוכן המכרז האוטומטי מתנהל בצורה קצת שונה. כאן הגולש לא חיפש מידע כלשהו, אלא פשוט נכנס לאתר כזה או אחר (אתר חדשות, אתר השוואת מחירים ועוד). בכל אתר, כמעט, ניתן לראות מודעות פרסום, באנרים ושיטות פרסום אחרות. באתרים שכאלה, המודעות מוצגות לפי ההקשר של התוכן סביבן. כאן הגולש לא חיפש דבר ובכל זאת קיבל פרסומות, ולכן אחוזי הקליקים נמוכים יותר בהשוואה למודעות PPC בתוצאות חיפוש.

חשוב לזכור שמודעות PPC הן פחות יעילות באתרי תוכן, ורצוי להשתמש בסוג אחר של מודעות, בהן התשלום הוא לא לפי קליק אלא לפי מספר חשיפות (CPM). ניתן לפרסם באמצעות כמה סוגי מודעות, הן PPC והן בשיטות אחרות, על מנת לקבל את מרב החשיפה והקליקים.