קידום אתרים

היום כל ילד אחד יודע מהי רשת חברתית; אין צורך לשבת ולהסביר מה זה, או באיזו צורה זה שינה את חיינו. אבל מה שרוב האנשים לא יודעים, הוא שרשתות חברתיות הן מקום מפגש מצוין גם לעסקים – ועל כך במאמר שלפניכם.

פעם, בסוף שנות השמונים, כשהאינטרנט היה לא יותר מערימת מחשבי BBS – לא היינו יכולים אפילו לדמיין איזו מהפכת תקשורת תגיע בעקבות הרשתות החברתיות השונות. מיום שטוויטר, פייסבוק, פורסקוור ורשתות אחרות הגיעו לעולם, אנחנו יותר מעודכנים במה שקורה עם החברים, עם המשפחה ועוד.

פייסבוק  לינקדאין

יתרונות


זו שאלה שנשאלת חזור והלוך בכל פעם שהטכנולוגיה מולידה לנו עוד המצאות. רשתות חברתיות הן פשוט עוד צורה של תקשורת. אבל מעבר לכך, כיוון שהן מבוססות-אינטרנט, ניתן לעשות איתן יותר מאשר ליצור קשרים חברתיים.

הרשת החברתית העסקית


הרשת החברתית לסוגיה, מאפשרת לעסקים לקבל חשיפה גבוהה יותר. מדובר בעוד צורה של שיווק באינטרנט, המאפשרת לעסק שלכם לצבור לקוחות, לקבל לידים (הזמנות עבודה) ואף ליצור קשרים עסקיים ענפים (Networking).

יש מספר אפשרויות חשיפה לעסקים, וכאן נתמקד באלו המוצעות על-ידי פייסבוק. האתר מציע פרופילים אישיים, לצד דפי קבוצות ואף דפי מעריצים (אלו שעליהם לוחצים "לייק"). מבין כל האפשרויות המוצעות לעסקים, הטובה ביתר (נכון לעכשיו) היא פתיחת דף Like. ומדוע?

כי דף מעריצים מאפשר לכם לצבור חברים ללא הגבלה. כל הודעה וידיעה שתכתבו על קיר הדף, תעלה אוטומטית על הקיר של כל החברים שלחצו "לייק". דמיינו את כמות החשיפה בדפים עם אלפי ועשרות אלפי אוהדים. רק בשביל זה שווה לפתוח דף ולהזמין אליו את כל מי שאתם מכירים.

דבר נוסף קשור לעובדה שדפי Like מתנהגים כמו מיני-סייט. ברגע שפתחתם דף מעריצים, הרי שברשותכם אתר קטן לכל דבר ועניין. הדף הזה נסרק על-ידי מנועי החיפוש, ומאפשר להגדיל את החשיפה גם מחוץ לפייסבוק (בניגוד לפרופיל אישי, למשל, שלא כל תוכנו פתוח לסריקה). החשיפה המוגדלת הזו למנועי חיפוש, אף מאפשרת לכם לבצע קידום אתרים בגוגל, עבור הדף שפתחתם (אם כי יעילות הקידום לא תהיה גדולה בהשוואה לאתר עם דומיין עצמאי).

פלוס נוסף שיש לדפי Like על פני פרופיל אישי או קבוצה, היא האפשרות להשתמש בקוד לעיצוב הדף כראות-עינכם. הקוד הזה, פרי פיתוחה של חברת פייסבוק, נקרא FBML – Face Book Markup Language (מעין HTML של פייסבוק). מי שמבין ב- HTML וב- CSS, יכול לעצב לו דפי פייסבוק מרהיבים – לא פחות מאתרים מעוצבים.

בפייסבוק ניתן לפרסם גם באמצעות מודעות תלויות-הקשר. פייסבוק סורק את פרופילי המשתמש שלנו, רואה מה אנחנו כותבים ואצל מי – ולפי זה משלב מודעות פרסום המתאימות לנו (לפי חיתוך דמוגרפי, תחומי עניין ועוד). אומנם מחקרים מצאו שיעילות המודעות בפייסבוק קטנה יותר לטווח הארוך בהשוואה למודעות הממומנות של גוגל, אבל עדיין יש פה כלי חשוב ויעיל ליצירת פרץ מהיר של חשיפה.

רשתות חברתיות-עסקיות אחרות


גם ברשתות חברתיות אחרות יש מערכות פרסום מובנות, אך הן פחות יעילות בהשוואה לאלו הקיימות בפייסבוק. למרות זאת, אסור להתפתות לצורת החשיבה הגורסת שרק לפייסבוק ולרשתות החברתיות כל הפתרונות.

שיווק נכון אינו מתבצע אך ורק על גבי פלטפורמה אחת, אלא בכל דרך אפשרית – מהאינטרנט ועד שיווק מסורתי בצורת כרטיסי ביקור, עלוני מידע, פרסומות בטלוויזיה וברדיו ועוד. גם אלו הן "רשתות חברתיות" מסוג מסוים, שיכולות לחולל פלאים עבור העסק שלנו.