קידום אתרים

תמונה שווה אלף מילים – סרטון וידיאו שווה יותר מאלף תמונות


אנחנו, אנשי השיווק באינטרנט, אוהבים להגיד שכדי לקבל חשיפה צריך לבנות אתר, לקדם אותו במנועי החיפוש, לנהל פעילות במדיה החברתית ומה לא. ואז פתאום באים שני ילדים בני צעירים, מעלים סרטון ליוטיוב וזוכים להפצה ויראלית בין אלפי אנשים, בלי להניד עפעף.

קידום וידאו

לא חסרות דוגמאות מהסוג הזה גם בישראל. האודישן של יובל דיין, מתמודדת בתוכנית The Voice, צבר עד כה יותר מ-1.3 מיליון צפיות ביוטיוב. סרטון הומוריסטי המתאר את יציאת מצריים כאילו התרחשה בפייסבוק, זכה גם הוא למספר גדול של צפיות.

נתונים שכאלה הם שגרמו לתעשיית הפרסום להבין מה כוחו של שיווק באמצעות וידיאו. זה קל, זה מהיר וזה נותן חשיפה יעילה ביותר. אם תמונה אחת שווה אלף מילים, הרי שסרטון וידיאו של 3 דקות שווה הרבה מעבר לכך.

ערוץ שיווק ישיר וללא תיווך


היום, כשאתר יוטיוב הוא מנוע החיפוש הרביעי בגודלו בעולם, אין פלא שעסקים רבים מפנים חלק מתקציבי הפרסום שלהם לאפיק הווידיאו. כל מה שצריך הוא מצלמת וידיאו קטנה ואיכותית, וסבלנות להעביר שיעורים קצרים בצורה פרונטלית. ומכיוון שפה אין קהל העומד מולכם, אין שום סיבה שתקבלו פיק ברכיים רגע לפני ה"הופעה".

אפשר לחשוב על יוטיוב כעל משרד הפרסום המקוון שלכם (או לפחות כעל מחלקה ספציפית במשרד, זו שאחראית לתכני המולטימדיה). פשוט נרשמים ליוטיוב, מקימים ערוץ משלכם, מצלמים סרטונים ומעלים לאוויר. כמובן שצריך לדאוג גם להפיץ את הסרטונים בקרב חברים, מכרים ובני משפחה, ואם יש לכם אתר – אז כדאי לשלב את הסרטונים בעמודי התוכן הרלוונטיים. אין כמו קצת וידיאו בשביל לגרום לגולשים להתעניין באתר שלכם, והדברים נכונים לא רק ביוטיוב אלא בכל אתר וידיאו דומה.

ואת כל זה מקבלים חינם, בלי לשלם סכומי-עתק למשרדי פרסום. כמובן שאיכות הסרטים היוצאים תחת ידם של משרדי פרסום גבוהה יותר, אבל כל עסק או חברה עם מצלמת וידיאו ותוכנת עריכה יכולים לחולל פלאים באפשרויות השיווק שלהם. אנשים פשוט אוהבים לראות את הדברים מתרחשים מול עיניהם, והווידיאו ממלא את הצורך הזה בהצלחה.

וידיאו – שיווק חברתי


ברגע שסרטון וידיאו הופך לוויראלי, לא צריך לדאוג לו יותר. הגוזל עזב בהצלחה את הקן, והוא נמצא בדרכו לכמה שיותר גולשים. ברגע שחברה או עסק מצליחים לייצר סרטון ויראלי, הם עקפו את המשוכה הגדולה ביותר הניצבת כיום מול מותגים – ניסיון לבצע מכירה בנוסח "הארד-סייל", אבל בצורה עקיפה.

שיווק וידיאו הוא חלק מאסטרטגיה שיווקית הפועלת בשיטת Pull – למשוך את הגולש על-ידי תוכן מעניין ורלוונטי (Link Bait), ולא לדחוף לו פרסומת מול הפנים. כמו כן, סרטוני וידיאו – במיוחד אלו הנמצאים ביוטיוב – ניתנים לאופטימיזציה בצורה דומה לאתרי אינטרנט רגילים, כך שניתן לעשות גם להם SEO שיקדם אותם אל עבר חשיפה גדולה יותר.

כיצד כדאי לייצר סרטון וידיאו ויראלי?


להלן שלושה כללי יסוד:

אל תנסו למכור בכוח את המוצר או השירות. במקום זאת צרו סרטון מעניין שלא צועק "קנו אותי!".
נסו לשבור את המסגרת העסקית בתוכה העסק פועל. סרטון הומוריסטי יכול לאפשר לכם לשלב חומרים אפילו בעייתיים מעט, כל עוד הם מתויגים תחת הנושא 'הומור'.
חשבו מחוץ לקופסה. אנשים צמאים לכל חדשנות ובעיטה במוסכמות, ורודפים אחרי דברים שירתקו ואף יזעזעו אותם. רק היזהרו שלא לחבל באמינות העסקית שלכם בדרך.
לחילופין – אם אתם דוגלים בשיווק מסורתי יותר, אין טעם שתרכזו את זמנכם ואת כספכם בווידיאו ויראלי. פשוט צרו סרטוני פרסומת קצרים או סרטוני הדרכה רלוונטיים, ועל ידי כך תיצרו חשיפה לעסק ולשירותים/מוצרים שאתם מציעים.

אגב, לא חייבים להיצמד דווקא לווידיאו. כיום יש אפשרויות נוספות לשיווק חברתי שמפיץ את עצמו בצורה אוטומטית: משחקים ואפליקציות לסמארטפונים ולפייסבוק, משחקי פלאש / וידיאו קצרים (כמו המשחק שהשיק את המגנום החדש לפני כמה שנים) ועוד. אם אינכם בטוחים כיצד כדאי לשווק את עצמכם בווידיאו, או כיצד ליצור סרטון וידיאו ויראלי, כיום יש הרבה נותני-שירותים שישמחו לעזור לכם.