קידום אתרים

החלטתם לשווק את עצמכם בפייסבוק?

ברוכים הבאים לעולם גדל והולך של אנשים, שגילו את נפלאות השיווק בפייסבוק.

אתר פייסבוק כבר מזמן חרג מ"תפקידו" הראשוני כרשת חברתית, והיום הוא משמש גם במה שיווקית לעסקים, לנותני-שירותים ועוד. לא משנה מה יש לכם להציע – כי כולם נמצאים בפייסבוק, ולשם כולם הולכים. אם תמצאו קהל בפייסבוק, הוא יזלוג מהווירטואליה לעולם האמתי – ואתם תרוויחו לקוחות.

שיווק בפייסבוק

אומנם שיווק באינטרנט אינו מתחיל ונעצר רק בפייסבוק, אבל הוא בהחלט גורם שלא ניתן להתעלם מקיומו. אז מה הופך את פייסבוק לכלי שיווקי בעוצמה חסרת תקדים?

אין כמעט אדם אחד שאין לו פייסבוק.
פייסבוק מאפשר לפתוח פרופילים (אישיים, עסקיים ואחרים).
פייסבוק הוא פלטפורמה שיתופית המיועדת גם למפתחים ולאנשי קוד.
אומנם כאן לא נמצה את כל הדרכים בהן ניתן לשווק מוצר או שירות בפייסבוק, אבל שלוש הדרכים שלהלן הן בהחלט העיקריות (נכון לעכשיו). לכולם ידוע שפייסבוק מאפשר לפתוח מספר סוגים של פרופילים:

פרופיל אישי – מתאים בדרך כלל לאנשים מהשורה, כמוני וכמוך.
קבוצה – מתאימה לאנשים החולקים את אותם רעיונות. אפשר לומר שקבוצה היא מעין פרופיל מורחב.
דף מעריצים – מיועד לחשיפה של עסקים, מוצרים, קהילות, מטרות משותפות, אנשים מפורסמים ועוד.
באמצעות לכל אחד יש אפשרות להגיע למרב החשיפה הדרושה לו. מכיוון שדף המעריצים המפורסם, שעליו כולם אוהבים לעשות "לייק", הוא אחד מהכלים הידועים ביותר – נדון בו כעת.

שיווק בפייסבוק באמצעות דף מעריצים
זו הדרך הראשונה והיעילה ביותר לפרסום ולשיווק. דף המעריצים מאפשר לצבור חברים ללא הגבלה, וכבר כאן טמון כוחו. כל הודעה שתכתבו בסטטוס של הדף, תפורסם מיידית אצל כל החברים שלחצו "לייק" על הדף שלכם. אם יש לכם מאות או אלפי חברים בדף, אתם כבר ביתרון משמעותי – מצאתם את הקהל שלכם.

אלמנט חשוב נוסף בדף המעריצים, קשור לעובדה שהוא ניתן לעיצוב חופשי. באמצעות שפת אינטרנט שפותחה על ידי פייסבוק – FBML – תוכלו לעצב את דף המעריצים שלכם, באיכות שלא תיפול מאתרים רגילים. כל מה שצריך הוא ידע ב- HTML וב-CSS, קצת חוש עיצוב – והרי לכם דף מעריצים מעוצב ואטרקטיבי.

דבר אחרון, ולא פחות חשוב, הוא העובדה שדף המעריצים שלכם פתוח לסריקה על ידי מנועי חיפוש. מדוע זה טוב? כיוון שבדרך כלל, פייסבוק הוא רשת סגורה לעולם האינטרנט החיצוני. רק חברים רשומים יכולים לצפות בתכנים הקיימים באתר. אבל דף מעריצים הוא שונה, כיוון שכל התכנים בו מוצגים גם בתוצאות החיפוש באינטרנט; ואיפה מחפשים היום מידע, אם לא במנועי חיפוש.

שיווק בפייסבוק באמצעות מודעות פרסום בתשלום
דרך נוספת לשיווק יעיל בפייסבוק, היא באמצעות פרסום מודעות. לפייסבוק יש מערכת פרסום פנימית, שמודעותיה ניתנות לצפייה רק על-ידי משתמשי פייסבוק. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס למערכת הפרסום בפייסבוק, לנסח מודעה אטרקטיבית ולהוסיף תמונה (לא חובה) ולשלם באמצעות כרטיס אשראי.

מכיוון שכמעט כל מה שקורה בפייסבוק, קורה מבחינה טקסטואלית (סטטוסים, תגובות, תיוגים) – המודעות נשתלות בצדי הפרופילים השונים. אנו רואים מודעות שמתאימות לנו אישית, הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינה אישית (תחביבים, מקום מגורים ועוד). אומנם פייסבוק לא המציאו את הגלגל בנושא הזה, אך מודעות הפרסום שלהם בהחלט עושות את עבודת החשיפה במהירות וביעילות.